teisipäev, 22. jaanuar 2008

No kui see ei ole uskumatu, siis mis on? Maailmapanga tulevase peaökonoomiku elulugu.

Ma olen küll mõtelnud siia blogisse kirjutada nädalasi kokkuvõtteid maailma majandusblogide paremikust, kuid esialgu täidab seda funktsiooni kõrvalasuv google readeri jagatud palade valik. Ent täna sattusin ikka millegi täiesti uskumatu otsa, mis lihtsalt nõudis jagamist... ja selleks on tulevase Maailmapanga peaökonoomiku Yustin Yifu Lin'i elulugu.

Vend - olles mustersõdur Taiwani armees (mis maksis ka tema MBA eest) - põgenes 1979 aastal Taiwanist ujudes Hiinasse. Et õppida seal marksistlikku poliitökonoomikat (MA 1982). Jättes muu hulgas maha oma naise ja lapsed (kes said tema saatusest teada aastaid hiljem... Taiwan nimelt nimetas ta näo säilitamiseks teadmata kadunuks). Ok. Juhtub. Vähemalt väheusutavates filmides. Ainult et järgmisena kaitses ta 1986 oma PhD Chicago Ülikoolis (mnjah - kes majandusteaduse akadeemilisest poolest suurt ei tea, peaks Milton Friedmanist, Chicago koolkonna ühest peamisest suunanäitajast, ikka kuulnud olema), hakkas edukalt publitseerima tippajakirjades. Ning pöördus tagasi Hiinasse Pekingi ülikooli majandusprofessori kohale. Nüüd on ta siis valitud Maailmapanga peaökonoomikuks (chief economist).

Justin Yifu Lin wikipedias
ja
Marginal Revolutioni artikkel, mis mu tähelepanu sellele juhtis.

Ütelge mulle palun keegi, et mu lõunast hangit seedekulgla probleemid pole asunud kõrgema närvisüsteemi kallale.

Sedakorda toodud teieni europrojekti aastaaruande kirjutamise asemel (kuidas on meie välisprofessori poolt antud avaliku halduse loengud muuseas mõjutanud naisettevõtlust Eestis? Ja see on veel selline normaalse kõlaga küsimus, muidu peaksite mind päris hulluks).

Kommentaare ei ole: